Tuesday 8 December 2015

Anjeličku, môj strážničku...

Advent, deň 10.



Na anglickej stránke mojho blogu mám v tento deň uverejnenú báseň od Maya Angelou,
ktorá sa volá :
"Touched By An Angel."
Prečítajte si ju.
Tu, na slovenskej stránke, som sa rozhodla uverejniť báseň od Milana Rúfusa.

" Pieseň, Modlitbička a Rozprávka.
Tak sa volali tri sestry – sudičky nášho detstva.
A stále ma neopúšťa pocit, že sme mali šťastie, keďže to bolo tak,” napísal Milan Rúfus.
Modlitbička je pre každého. Či už ako naliehavá prosba, pekné želanie alebo úprimné poďakovanie. Každý z nás ju nosí vo svojom srdci, vysloví ju v duchu alebo nahlas v tých najdôležitejších chvíľach.


Anjeličku, môj strážničku,
opatruj moju jablonku…


Jeseň ide, schladilo sa,
ostrý vietor fúka vonku.
Anjeličku, môj strážničku,
daj mi pozor na jablonku.
Bdej mi nad ňou, ochráň mi ju,
stráž mi na nej každý klíček.
A na jar ju nežne zobuď.
O to prosím, anjeliček.
Anjeličku, môj strážničku,
opatruj našu Zemičku…
.Keď si na jar líham na ňu,
až tak dobre je mi.
Detičky sú ešte malé,
majú blízko k zemi.
Čo Zemička požičala,
to jej ony vrátia.
Ako keby Zemi boli
sestričky a bratia.
Ona dala ockov, mamy
všetkým deťom sveta.
Pánboh ju chcel, nuž ju stvoril.
Zemička je svätá.
Stráž jej nôcku, stráž jej dníček
modlitbičkou krátkou.
Vrúcne prosím, anjeliček,
Zem je našou matkou.