Friday 11 December 2015

Šafránové koláče

Advent, deň 13.



(Žiaden Advent a žiadná oslava Lucie sa nezaobídu bez šafránových kolácikov.
Ok, ale ja mám písať  o anjeloch a nie o koláčoch. Aké to má spojenie s anjelmi?
Ok, nechaj ma trošku porozmýšľať...
Hmmm...
Viete čo, možeme to skombinovať takto:
Tieto koláčiky sú tak dobré,  že skoro každý, kto ich zje , obyčajne povie:
"Su anjelsky dobré" !!!
Hahaha..
Ja viem, veľmi orginálné...
( Toto sú šafránové koláče  , ktoré som piekla minulý rok  )




Šafránové koláče 25 kúskov

Potrebujeme:

1 g  šafránu
50 g  kvasníc
200 g cukru
300 ml  mlieka
1 vajce
150–200 g masla
1 čl soli
750 g múky
100 g sušených hrozienok
Potrieť:
1 vajce
2 čl mlieka

Príprava

Cesto sa robí ako normalnné kysnuté cesto. Šafrán sa zmieša s cukrom a rozspustí  sa v mlieku. 
Cesto sa nechá vykysnuť asi 30 minút.
Ked je  cesto vykysnuté,  rozdeľ ho na 25 častí  a vypracuj koláčiky ako ukazuje video. 
Nechaj ich pokysnuť ešte aspoň  30 minút. Potri koláčiky rozmiešaným vajíčkom.
Pred vložením do trúby vtlač hrozienka do cesta podľa  obrázku.
Koláče sa pečú pri teplote 220°C asi 5 minút.